DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Küresel Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 206
Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin küresel boyutta rekabet avantajı sağlayabilmek için şirketlerin kullandığı pazarlama politika, strateji ve taktiklerini örnek olaylar ışığında öğrenebilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küresel pazarlamanın önemini ifade edebilecek,
  • Ekonomik ve ticari çevrelerin küresel pazarlamaya etkisini analiz edebilecek,
  • Kültür ve küresel pazarlama stratejileri arasında ilişki kurabilecek,
  • Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini ayırt edebilecek,
  • Pazarlama karmasını küresel pazarlara uyarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, küresel pazarlama ile ilgili temel bilgiler ve kavramlar, uluslararası pazarlara giriş şekilleri, uluslararası ürün politikaları, uluslararası fiyatlandırma kararları ve ödeme şekilleri, uluslararası pazarlamada dağıtım kanallarının seçimi, uluslararası pazarlamada tutundurma araçları ve kararları ile uluslararası pazarlamada örgütlenme ve kontrol gibi konuları içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Küresel pazarlamanın tanımı ve gelişimi Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
3 Uluslararası ticaret ve küreselleşme Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
4 Küresel pazarlama çevresi Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
5 Küresel pazarlamada bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
6 Ara sınav I
7 Küresel marka ve ürün stratejileri Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
8 Küresel fiyatlandırma stratejileri Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
9 Küresel dağıtım stratejileri Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
10 Küresel tutundurma stratejileri Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437
11 Ara sınav II
12 Çalıştay
13 Makale tartışmaları Aydemir, C., & Kaya, M. (2007). Küreselleşme kavramı ve ekonomik yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 260-282. Tağraf, H. (2002). Küreselleşme süreci ve çokuluslu işletmelerin küreselleşme sürecine etkisi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 33-47. Tağraf, H. (2008). Küresel stratejilerden çokuluslu stratejilere geçiş: Küresel düşün yerel davran. KMU İİBF Dergisi, 10(14), 348-366.
14 Makale tartışmaları Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(1), 1-11. İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172. Nacar, R., & Uray, N. (2014). Küresel tüketici kültürü kavramıyla birlikte değişen pazar bölümlendirme yaklaşımları: Uluslararası pazarlama literatürüne bakış. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 23-51.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C. ve Keegan, W. J., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Aydemir, C., & Kaya, M. (2007). Küreselleşme kavramı ve ekonomik yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 260-282.

Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(1), 1-11.

İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172.

Nacar, R., & Uray, N. (2014). Küresel tüketici kültürü kavramıyla birlikte değişen pazar bölümlendirme yaklaşımları: Uluslararası pazarlama literatürüne bakış. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 23-51.

Tağraf, H. (2002). Küreselleşme süreci ve çokuluslu işletmelerin küreselleşme sürecine etkisi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 33-47.

Tağraf, H. (2008). Küresel stratejilerden çokuluslu stratejilere geçiş: Küresel düşün yerel davran. KMU İİBF Dergisi, 10(14), 348-366.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
3
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

X
12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest